مجله اینترنتی خورشید زندگی

دریچه ای به سوی علم و دانش بیشتر شما!

۲۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

تاثیر وسایل ارتباط جمعی بر فرهنگ عمومی

تاثیر وسایل ارتباط جمعی بر فرهنگ عمومی

رسان های ارتباط جمعی در همه کشور ها، به مردم اخبار و اطلاعات می دهند و برنامه های نیز برای تفریح و سرگرمی آنها طراحی و تهیه میکنند. امروزه صاحب نظران معتقدند که رسانه های ارتباط جمعی، تاثیر زیادی بر سبک زندگی و هویت افراد می گذارند. آنها چنین بحث میکنند که رسانه ها می توانند موجب شوند که مردم به شیوه خاصی فکر کنند یا وقایع را همانطور که آنها می خواهند ببینند. به عبارت دیگر رسانه ها روی باور ها و افکار و رفتار انسان اثر می گذارند. این اثرات ممکن است مثبت یا منفی باشند.

صاحب نظران دربراه اثرات منفی رسانه های ارتباط جمعی مطالبی را بیان کرده اند:

بعضی از ان ها می گویند امروزه بخش زیادی از وقت مردم جهان صرف تماشای تلویزیون یا استفاده از اینترنت می شود. در اغلب فیلم ها زد و خورد و خشونت به نمایش گذاشته می شود. در این فیلم ها کمتر انسان انسان ها در حال حل کردن مسائل به طور صلح آمیز نشان می دهند. بسیاری از افراد به خصوص نوجوانان ممکن است تحت تاثیر این صحنه ها قرار بگیرند و در آینده، در زندگی روش های خشونت آمیز را به کار ببرند، همچنین برخی از پایگاه ها ی اینترنتی ممکن است، بی بند و باری های اخلاقی را در کاربران ترویج کنند و از این طریق بر فرهنگ جامعه اثر منفی بگذارند.

 

  هرگونه کپی برداری از این متن بدون ذکر منبع( مجله اینترنتی خورشید زندگی -بنیامین یوسفیkhorshidlife.blog.ir) از نظر مالکیت معنوی و قانونی مجاز نیست.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰
بنیامین یوسفی

معرفی ساز های ایرانی ( تنبور )

تنبور

تنبور سازی است که دسته‌ای بلند و کاسه‌ای گلابی شکل دارد و معمولاً از چوب توت ساخته می‌شود. کاسه آن به دو صورت یک تکه (کاسه‌ای) که از قدیم مرسوم بوده و چند تکه‌ای (ترکه‌ای یا چمنی) است که به تقلید از کاسه سه تار در دهه‌های اخیر ساخته شده است. طول این ساز در بین ۷۰ تا ۸۰ سانتیمتر و دارای سه سیم است، یکی واخوان و دو سیم اصلی. در زمان قدیم به گفته فارابی از یک و یا دو سیم اصلی استفاده می شدهاست که اکنون به صورت سه سیم معمول است. این ساز دارای چهارده پرده (دستان) و فاقد ربع پرده می‌باشد. در نواختن آن دو نوع کوک رایج است. ابتدا کوک هفت دستان (برز) و دیگری کوک پنج دستان (ته رز) که نوازندگان امروزی بیشتر از کوک سیم اصلی دو(C) و سیم واخوان سل(G)استفاده می‌کنند. تنبور را با چهار انگشت دست راست و بدون استفاده از مضراب مصنوعی می‌نوازند و تکنیک‌های دست چپ آن شبیه دیگر سازهای زهی دسته دار مانند تار و سه تار است و مضراب‌های اصلی آن عبارتند از انواع مضراب راست و چپ، انواع مضراب ریز، گل‌ریز، غنچه، دوچپ و … برای خواندن ادامه این مطلب بر روی فلش قرمز در بالای مطلب کلیک کنید.

موافقین ۱ مخالفین ۰
بنیامین یوسفی

بخش معرفی کتاب ( پرورش هوش هیجانی )

کتاب پرورش هوش هیجانی

«پرورش هوش هیجانی» نام کتابی به نویسندگی «کریستین وایلدینگ» و ترجمه‌ی «شمس‌الدین حسینی» و «الهام آرام‌نیا» است. این کتاب شامل 4 بخش کلی به نام‌های «هوش هیجانی را بشناسید»، «هوش هیجانی و شما، توانمندشدن»، «هوش هیجانی و ارتباط با دیگران» و «هوش هیجانی در عمل» است. برای خواندن ادامه این مطلب بر روی فلش قرمز در بالای صفحه کلیک کنید.

موافقین ۱ مخالفین ۰
بنیامین یوسفی

داستان ( قلم سحر آمیز )

قلم سحر آمیز

جنگ چالدران با همه مقاومت دلیرانه شاه اسماعیل و سربازانش به شکست انجامید. کمال الدین بهزاد همراه شاه اسماعیل بود. یکی از سرداران، زخمی شده بود. کمال الدین بهزاد همراه با شاه محمود نیشابوری او را به غاری در آن نزدیکی رساندند. غار، تاریک و نمناک بود. قطره های آب از شکاف سقف می لغزید و از روی توده آهکی که از سقف آویزان بود، پایین می آمد و از روی نوک آن به کف سنگی غار می چکید. باریکه ای از نور خورشید به داخل غار می تابید و فضا را روشن می کرد. کما الدین تکه چوب نیم سوخته ای برداشت و روی دیوار غار، تصویر مرغی را کشید که روبه سقف غار اوج گرفته بود. شاه محمود و سردار زخمی، مرغ را نگاه می کردند.

کمال الدین زیر تصویر با خط خوش نوشت:

ای هد هد صبا به صبا می فرستمت        *          بنگر که از کجا به کجا می فرستمت

حیف است طایری چون تو در خاکدان غم     *      زین جا به آشیان وفا می فرستمت

سردار لبخندی زد. آرام شد و زیر لب شعر حافظ را زمزمه کرد. شعر و نقاشی، کار خود را کرده بود. کمال الدین بهزاد به سردار نزدیک شد و پارچه را از روی زخم وی گشود.

سردار گفت: آفرین بر قلم سحر آمیزت! من درد را فراموش کردم. نقاشی تو طبیب زخم های ماست.

 

  هرگونه کپی برداری از این متن بدون ذکر منبع( مجله اینترنتی خورشید زندگی -بنیامین یوسفیkhorshidlife.blog.ir) از نظر مالکیت معنوی و قانونی مجاز نیست.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰
بنیامین یوسفی

آچار فرانسه از کجا آمده است؟

آچار فرانسه از کجا آمده است؟

 

آچار فرانسه نوعی آچار با اندازهٔ دهانهٔ متغیر است که به مهره‌ها و یا پیچ‌های شش گوش و یا چهارگوش می‌خورد. این آچار دارای دو فک یکی ثابت و دیگری متحرک می‌باشد که فک متحرک آن با چرخاندن یک پیچ در وسط، به فک ثابت نزدیک و دور شده و در نتیجه قابلیت تطبیق با مهره‌های مختلف را پیدا می‌کند.

این ابزار در سال ۱۸۴۲ توسط ریچارد کلابرن مهندس انگلیسی اختراع شد و از این رو در بسیاری از کشورهای اروپایی (مثل فرانسه، آلمان، اسپانیا و ایتالیا) «آچار انگلیسی» نامیده می‌شود. در بعضی کشورها مانند دانمارک یا اسرائیل به آن «آچار سوئدی» می‌گویند؛ چرا که نخستین بار جان پتر جانسون در سال ۱۸۹۱ با بهبود در طراحی این آچار آن را به نام خود ثبت نمود. «آچار جانسون» نمونهٔ تکامل یافته‌ تری از آچار اولیهٔ کلابرن بود. در بعضی کشورها نیز (مانند ایران، لهستان، مجارستان، اسلوونی و رومانی) آن را آچار فرانسه می‌گویند.

 

منبع:fa.wikipedia.org

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
بنیامین یوسفی

فواید گیاه بابونه

فواید گیاه بابونه

 

بابونه، گیاهی است معطر به ارتفاع 20 تا 40 سانتی متر. استفاده از بابونه در زیبایی به اندازه قدمت به کارگیری آن در عطاری ها سابقه دارد و خواص آن به خصوص برای پوستهای شکننده و حساس در مقابل تغییرات جوی مفید است. دم کرده ساده بابونه در استعمال خارجی روی پوست صورت برای حفاظت از پوست بهترین تاثیر را دارد.شامپوی همراه با بابونه اندکی رنگ مو را روشن می گرداند.

 

طرز تهیه دمنوش بابونه: مقداری از گیاه خشک شده بابونه را به همراه آب جوش در قوری به مدت 5 دقیقه دم کنید و پس از دم کشیدن نوش جان نمایید، رنگی هم که در تصویر می بینید رنگ طبیعی خود دمنوش بابونه است.

طبیعت: بابونه از نظر طب سنتی ایران، طبیعتی معتدل، گرم و خشک دارد. بابونه از نظر طب قدیم ایران دارای طبع گرم و خشک است و یکی از مهم ترین خواص بابونه، درمان زخم و ورم معده است. از دیگر خواص آن مسکنی فوق العاده برای سردرد، میگرن، و دندان درد و درد های عصبی است.

خواص بابونه: 

به عملکرد بهتر کبد کمک می کند.

آرام بخش اعصاب.

شستشو دهنده بسیار قوی کلیه ها و بر طرف کننده سنگ های مجاری ادرار.

درمان کننده سردرد و میگرن و برای تسکین درد های عضلانی  بسیار موثر است.

موارد منع مصرف: برای افراد حساس به بابونه و بیماران مبتلا به اس منع مصرف درد.

 

  هرگونه کپی برداری از این متن بدون ذکر منبع( مجله اینترنتی خورشید زندگی -بنیامین یوسفیkhorshidlife.blog.ir) از نظر مالکیت معنوی و قانونی مجاز نیست.

موافقین ۱ مخالفین ۰
بنیامین یوسفی

تخت جمشید، یادگاری از هخامنشیان

تخت جمشید، یادگاری از هخامنشیان

 

تخت جمشید یا پارسه (یا پرسپولیس، پرسه‌ پلیس، هزارستون، صدستون و یا چهل‌ منار) نام یکی از شهرهای باستانی ایران است که طی سالیان پیوسته، پایتخت باشکوه و تشریفاتیِ پادشاهی ایران در زمان امپراتوری هخامنشیان بوده‌است. در این شهر باستانی کاخی به نام تخت جمشید وجود دارد که در دوران زمامداری داریوش بزرگ، خشایارشا و اردشیر اول بنا شده‌است و به مدت حدود ۲۰۰ سال آباد بوده‌است. در نخستین روز سال نو گروه‌های زیادی از کشورهای گوناگون به نمایندگی از ساتراپیها یا استانداری‌ها با پیشکش‌هایی متنوع در تخت جمشید جمع می‌شدند و هدایای خود را به شاه پیشکش می‌ کردند. برای خواندن ادامه این مطلب بر روی فلش قرمز در بالای مطلب کلیک کنید.

موافقین ۱ مخالفین ۰
بنیامین یوسفی

روش های مختلف افراد در تصمیم گیری

روش های مختلف افراد در تصمیم گیری

 

هر یک از ما به شیوه های مختلفی تصمیم می گیریم. نوع تصمیم گیری ما بر سرنوشت ما هم تاثیر دارد. به همین علت در نوع تصمیم گیری باید دقت کنیم. تصمیم گیری انواع مختلفی دارد:

1- تصمیم گیری احساسی : در این نوع تصمیم گیری، فرد بر اساس احساسات و علایق خود تصمیم گیری می کند و درباره عواقب تصمیم خود کمتر فکر می کند. تجربه نشان می دهد که تصمیم گیری های احساسی اغلب پیامد خوبی ندارند.

 

2- تصمیم گیری آنی: در این نوع از تصمیم گیری فرد در یک لحظه و بدون تفکر تصمیم میگیرد. این نوع تصمیم گیری ها نیز معمولا پیامد های منفی به دنبال دارد.

 

3- واگذاری تصمیم گیری به دیگران: افرادی هستند که در تصمیم گیری ناتوان اند. این افراد همواره به کسی نیاز دارند تا برای آنان تصمیم بگیرد. آن ها از مسئولیت پذیری می ترسند و می خواهند در صورت شکست، مشکل پیش آمده را به گردن دیگران بیندازند.

 

4- تصمیم گیری منطقی: در این نوع تصمیم گیری بر اساس جمع آوری اطلاعات از منابع مختلف، بررسی نقاط قوت و ضعف راه حل ها و انتخاب بهترین راه حل بر اساس معیار های عاقلانه صورت می گیرد. تصمیم گیری منطقی بهترین نوع تصمیم گیری است.

 

  هرگونه کپی برداری از این متن بدون ذکر منبع( مجله اینترنتی خورشید زندگی -بنیامین یوسفیkhorshidlife.blog.ir) از نظر مالکیت معنوی و قانونی مجاز نیست.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰
بنیامین یوسفی

شادترین کشورهای جهان در سال 2016

شادترین کشورهای جهان در سال 2016

 

 فهرست شادترین کشور های جهان در سال 2016 روزگذشته اعلام شد، در فهرست امسال دانمارک برای سومین بار اول شد، ایران هم امسال صد و پنجم شد.

 شادی یک حالت ذهنی یا احساسی خوب بودن توسط احساسات مثبت یا لذت بخش تعریف می شود، که البته انواع روش های فلسفی، دینی، روان شناسی و ... سعی در تعریف شادی و علت های آن کرده اند.

از آوریل 2012 گزارشی به نام «گزارش جهانی شادی» توسط سازمان ملل منتشر شد که وضعیت شادی مردم هر کشور را در هر سال اندازه گیری می کند. این گزارش برای سال 2016 دیروز منتشر شد. اما معیار های این گزارش چیست؟ چه کشور های در اول و آخر این فهرست 157 کشوری جای گرفته  اند؟. برای خواندن ادامه مطلب بر روی فلش قرمز در بالای مطلب کلیک کنید.

موافقین ۱ مخالفین ۰
بنیامین یوسفی

بهترین روش های کنترل استرس

بهترین روش های کنترل استرس

 

احساس آشفتگی و استرس بخاطر دستورات ضد و نقیض رئیستان یا سه کیلو افزایش وزنی که پیدا کرده‌اید، مشکلی را حل نمی‌کند. همانطور که نمی‌توانید آب و هوا را کنترل کنید، با گفتن جمله”نگران نباش” به خودتان نیز نمی‌توانید کار مفیدی انجام دهید. در عوض می‌توانید از نگرانی به نفع خودتان استفاده کنید. کمبرلی مدلاک، سازمان دهنده حرفه‌ای، مربی مدیریت زمان و نویسنده “چه کارهای را نباید در محل کار انجام دهید: ۴۴ عادت آزاردهنده، وقت‌گیر و بی حاصل در محل کار” می‌گوید: باید یاد بگیرید که چگونه نگرانی را تشخیص دهید و سپس آن را با تفکر، جایگزین کنید. نگرانی وقتی بوجود می‌آید که افکار شما درگیر یک مشکل می‌شوند. اما تفکر زمانی است که شما برای پیدا کردن یک راه حل، تمرکز می‌کنید. نگرانی، بی‌فایده است اما تفکر باعث پیشرفت می‌شود. برای خوامدن ادامه این مطلب بر روی فلش قرمز در بالای مطلب کلیک کنید.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
بنیامین یوسفی