مجله اینترنتی خورشید زندگی

دریچه ای به سوی علم و دانش بیشتر شما!

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

بخش معرفی کتاب ( قورباغه را بخور! )

بخش معرفی کتاب ( قورباغه را بخور! )

قورباغه را بخور!

برای انجام دادن همه کارها وقت کافی ندارید و هرگز هم نخواهید داشت. انسان های موفق سعی نمی کنند همه کارها را انجام بدهند. موفقها می آموزند که بهترین کارها را انجام دهند.

گفته اند اگر اولین کاری که صبح ها همه روزه انجام می می دهید این باشد که یک قورباغه زنده را بخورید. در باقی مانده روز خیالتان راحت است که احتمالا دشوار ترین کاری را که باید انجام دهید را انجام داده اید. از این استعاره استفاده کنید و همه روزه با سخت ترین و مهم ترین وظیفه پیش روی خود شروع کنید. کتاب قورباغه را بخور به شما می آموزد که چگونه روز های خود را برنامه ریزی و سازماندهی کنید. برای خواندن ادامه این مطلب بروری فلش قرمز در بالای مطلب کلیک کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰
بنیامین یوسفی
سنگ آذرین چگونه ساخته می شود؟

سنگ آذرین چگونه ساخته می شود؟

سنگ آذرین چگونه ساخته می شود؟

بر اساس مطالعات انجام شده، هرچه از سطح زمین به سمت داخل زمین می برویم، دما افزایش می یابد؛ به طوری که به ازای هر یک کیلومتر عمق، حدود 30 درجه سانتی گراد دما افزایش می یابد. این گرما باعث می شود که سنگ ها به ماگما ( مواد مذاب ) تبدیل شوند. این مواد مذاب، طبیعی، داغ، متحرک و سرشار از گاز است.

ماگما به دلیل داشتن گاز فراوان و حرارت زیاد، نسبت به سنگ های اطراف سبک تر است و به سمت بالا حرکت می کند. این مواد مذاب اگر در داخل زمین باقی بمانند و در همان جا سرد و متبلور شوند، به سنگ های آذرین درونی تبدیل می شوند که نسبتا درشت بلورند و کانی های آنها بدون میکروسکوپ قابل رویت اند. اگر مواد از راه شکستگی ها و شکاف های موجود در سنگ کره به سطح زمین راه پیدا کند، به سنگ های آذرین بیرونی تبدیل میشوند. این سنگ ها ریز بلورند.

 

هرگونه کپی برداری از این متن بدون ذکر منبع( مجله اینترنتی خورشید زندگی -بنیامین یوسفیkhorshidlife.ir) از نظر مالکیت معنوی و قانونی مجاز نیست.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰
بنیامین یوسفی
بهترین راه کنترل خشم فقط..........است.

بهترین راه کنترل خشم فقط..........است.

 بهترین راه کنترل خشم فقط..........است.

مطمئنا شما هم از آن دسته افرادی هیستید که شاید بخواهید مهارت کنترل خشم را بیاموزید اما تابحال نتوانسته اید موفق شوید ولی امروز موفق خواهید شد. اول این نکته را به شما بگویم که خشم یک احساس است و احساسات ما انسان ها هرگز از بین نمیروند بلکه شدت آنها کم میشود شما هرگز نمی توانید احساس خشم خود را به طور کامل ریشه کن کنید اما می توانید تا حدودی آن را کم کنید. 

بهترین راه برای کنترل خشم فقط خودشناسی و بخشش است. خودشناسی: اگر شما بتوانید خودتان را بشناسید میتوانید ضعف هایتان را از بین ببرید و در مورد خشم نیز همینطور است. بعد از خواندن این مقاله یک کاغذ بردارید روی آن اتفاقاتی که باعث میشود شما خشمگین شوید را بنویسید مثلا اگر لیوان از دستتان بیفتد خشمگین می شود و یا نتوانید یک کار را به خوبی انجام دهید یا ... هرچه این دلایل بیشتر و واضح تر باشند شما بهتر میتوانید خودشناسی داشته باشید. بعد از اینکه برگه را نوشتید آن را بخوانید و خودتان برای هر یک از این دلیل ها یک داستان خیالی تعریف کنید و خودتان را در آن شرایط قرار دهید و بعد به خودتان بگویید که چطور میتوانید خودتان را آرام نگه دارید هر روز این کار را انجام دهید و خشم خود را کنترل کنید.

درباره بخشش: احتمالا یکی از دلایلی که باعث ایجاد خشم در ما میشود داشتن احساس گناه است. احساس گناه از اینکه خرابکاری کردیم، احساس گناه از اینکه لیوان از دستمان افتاد و شکست و از این داستان ها اما باید درک کنید که این چیز ها اصلا اهمیتی ندارد و شما نباید بخاطر این مسائل ساده و حتی مسائل بزرگتر احساس گناه داشته باشید بلکه شما میتوانید دوباره ادامه دهید و هیچ وقت برای شروع دوباره دیر نیست.خودتان را ببخشید، اگر دیگران کاری انجام میدهند که شما را خشمیگین میکند آن ها را ببخشید و آرام باشید.

سخن آخر : سعی کنید خودتان را بشناسید و ضعف های خود را حل و پر کنید و خودشناسی داشته باشید. دیگران را ببخشید و مهم تر از آن خودتان را ببخشید چون احساس گناه بدترین احساس است. احساس گناه باعث از بین رفتن اعتماد به نفس میشود پس ببخشید هم خودتان را و هم دیگران را و زمانی که خشمگین میشوید برای اینکه آرام تر شده و انرژی منفی را از خود دور کنید سعی کنید نفس عمیق بکشید، آب بنوشید، به چیز های مثبت در ذهن خود فکر کنید و مهم تر اینکه با خود بگویید که اگر نتوانم این خشم را کنترل کنم چه اتفاقی می افتد. موفق باشید. بنیامین یوسفی.

 

  هرگونه کپی برداری از این متن بدون ذکر منبع( مجله اینترنتی خورشید زندگی -بنیامین یوسفیkhorshidlife.ir) از نظر مالکیت معنوی و قانونی مجاز نیست.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰
بنیامین یوسفی
آیا آب بدن شما کم است؟

آیا آب بدن شما کم است؟

 

آیا آب بدن شما کم است؟

 علائم کم آب شدن بدن چیست ؟
 
کم آب شدن بدن بسیار خطرناک است پس برای شناخت کمیابی بدن این مقاله را حتما بخوانید.
 
از دست دادن آب می‌تواند علت های مختلفی داشته باشد:
– تعرق شدید (گرمای طاقت فرسا، فعالیت شدید جسمی در گرما و…).
– اسهال و استفراغ.
- مصرف داروهای مدرر و ملین.
– برخی بیماری ها مانند دیابت نیز می‌توانند کم آب شدن بدن را با خود به همراه داشته باشند.
– در آب و هوای معمولی، از دست دادن مایعات باعث بروز احساس تشنگی می‌شود. فردی که تشنه شده، برای جبران این کم آبی، آب خواهد نوشید و بنابراین کم آبی بدن بسیار گذرا و کوتاه مدت خواهد بود. برای خواندن ادامه این مطلب بر روی فلش قرمز در بالای مطلب کلیک کنید.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰
بنیامین یوسفی

حکایت (مرد جنگ جو)

حکایت (مرد جنگ جو)

مرد جنگ جویی، با زره پولادین به تن، کلاه خودِ زرین بر سر، تیردانی پر از تیر به پشت، شمشیر بُرنده ای بر کمر و سپری خیلی خیلی بزرگ در دست، راهی میدان شد.

مرد جنگ جو که در زیر سپر پنهان شده بود، آرام آرام به قلعه دشمن نزدیک شد. هنوز به دروازه قلعه نرسیده بود که یکی از نگهبانان قلعه، سنگی به طرف او پرتاب کرد. سنگ چرخید و چرخید و بر سر مرد جنگ جو خورد. مرد جنگ جو غرغرزنان پابه فرار گذاشت و به میان سپاهیان بازگشت.

هم رزمانش وقتی غرولند های مرد جنگ جو را شنیدند، از او پرسیدند: چه شده است؟ چرا از یک سنگ می نالی؟

مرد جنگ جو در حالی که دستش را روی سرش می مالید، گفت از سنگ نمی نالم، از این مردمان بدجنس می نالم که سپر به این بزرگی را ندیدند، سنگ را بر سر من زدند.

 

ساده نویسی: عبید زاکانی

 

موافقین ۰ مخالفین ۰
بنیامین یوسفی
ذهن مخفی یا ضمیر ناخودآگاه چیست؟

ذهن مخفی یا ضمیر ناخودآگاه چیست؟

ذهن مخفی یا ضمیر ناخودآگاه چیست؟

 

ذهن ناهشیار یا ضمیر ناخودآگاه یا ناآگاه دربرگیرنده پدیده‌های روانی و فرآیندهای زندگی است که به وسیله شناسایی ادراک نشده و فاقد کیفیت آگاهی‌اند. ناخودآگاه انباری است پر از تمایل‌ها،آرزوها، و خاطرات خارج از دسترس که بر اندیشه‌ها و اعمال تاثیر دارند .فروید نخستین کسی نبود که عوامل تاثیر گذار ذهنی را پیدا و کشف کرد، شکسپیر نیز در نمایشنامه‌های خویش ان‌ها را عنوان می‌کرد. کاری که فروید کرد این بود که برای عوامل تاثیر گذار ذهنی در زندگی روزمرهٔ انسان‌ها، اهمیت بسیاری قایل شد . 

مفهوم ناهشیار(The unconscious) از مبادی نظریه روان کاوی است. هر چند فروید «کاشف» ناهشیار نبود، نخستین کسی بود که در قالب کاوشی نظام مند، تاثیر آن را در حیات ذهنی بهنجار و نابهنجار آدمی بررسی کرد. در روان کاوی معاصر، ناهشیار واجد چهار معنای عمده است. برای خواندن ادامه مطلب بر روی فلش قرمز در بالای مطلب کلیک کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰
بنیامین یوسفی
معرفی ساز های ایرانی ( دوتار )

معرفی ساز های ایرانی ( دوتار )

دوتار

دوتار یکی از سازهای مضرابی موسیقی ایرانی است و همان‌گونه که از نام آن برمی‌آید، دارای دو سیم (تار) است. این ساز را معمولاً با مضراب نمی‌نوازند و با ناخن، زخمه می‌زنند. برای خواندن ادامه این مطلب بر روی فلش قرمز در بالای مطلب کلیک کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰
بنیامین یوسفی