بهترین راه کنترل خشم فقط..........است.

مطمئنا شما هم از آن دسته افرادی هیستید که شاید بخواهید مهارت کنترل خشم را بیاموزید اما تابحال نتوانسته اید موفق شوید ولی امروز موفق خواهید شد. اول این نکته را به شما بگویم که خشم یک احساس است و احساسات ما انسان ها هرگز از بین نمیروند بلکه شدت آنها کم میشود شما هرگز نمی توانید احساس خشم خود را به طور کامل ریشه کن کنید اما می توانید تا حدودی آن را کم کنید. 

بهترین راه برای کنترل خشم فقط خودشناسی و بخشش است. خودشناسی: اگر شما بتوانید خودتان را بشناسید میتوانید ضعف هایتان را از بین ببرید و در مورد خشم نیز همینطور است. بعد از خواندن این مقاله یک کاغذ بردارید روی آن اتفاقاتی که باعث میشود شما خشمگین شوید را بنویسید مثلا اگر لیوان از دستتان بیفتد خشمگین می شود و یا نتوانید یک کار را به خوبی انجام دهید یا ... هرچه این دلایل بیشتر و واضح تر باشند شما بهتر میتوانید خودشناسی داشته باشید. بعد از اینکه برگه را نوشتید آن را بخوانید و خودتان برای هر یک از این دلیل ها یک داستان خیالی تعریف کنید و خودتان را در آن شرایط قرار دهید و بعد به خودتان بگویید که چطور میتوانید خودتان را آرام نگه دارید هر روز این کار را انجام دهید و خشم خود را کنترل کنید.

درباره بخشش: احتمالا یکی از دلایلی که باعث ایجاد خشم در ما میشود داشتن احساس گناه است. احساس گناه از اینکه خرابکاری کردیم، احساس گناه از اینکه لیوان از دستمان افتاد و شکست و از این داستان ها اما باید درک کنید که این چیز ها اصلا اهمیتی ندارد و شما نباید بخاطر این مسائل ساده و حتی مسائل بزرگتر احساس گناه داشته باشید بلکه شما میتوانید دوباره ادامه دهید و هیچ وقت برای شروع دوباره دیر نیست.خودتان را ببخشید، اگر دیگران کاری انجام میدهند که شما را خشمیگین میکند آن ها را ببخشید و آرام باشید.

سخن آخر : سعی کنید خودتان را بشناسید و ضعف های خود را حل و پر کنید و خودشناسی داشته باشید. دیگران را ببخشید و مهم تر از آن خودتان را ببخشید چون احساس گناه بدترین احساس است. احساس گناه باعث از بین رفتن اعتماد به نفس میشود پس ببخشید هم خودتان را و هم دیگران را و زمانی که خشمگین میشوید برای اینکه آرام تر شده و انرژی منفی را از خود دور کنید سعی کنید نفس عمیق بکشید، آب بنوشید، به چیز های مثبت در ذهن خود فکر کنید و مهم تر اینکه با خود بگویید که اگر نتوانم این خشم را کنترل کنم چه اتفاقی می افتد. موفق باشید. بنیامین یوسفی.

 

  هرگونه کپی برداری از این متن بدون ذکر منبع( مجله اینترنتی خورشید زندگی -بنیامین یوسفیkhorshidlife.ir) از نظر مالکیت معنوی و قانونی مجاز نیست.