انواع نژاد ها و زبان ها در قاره آمریکا

مردم قاره آمریکا از نژاد ها و تیره های گوناگون تشکیل شده اند. مهم ترین آنها عبارت اند از: 

بومیان: به بومیان قاره آمریکا، سرخ پوست گفته می شود. کریستف کلمب وقتی به قاره آمریکا رسید آنها را هندی نامید. تاریخ آمریکا حکایت از سال ها کشتار و رفتار خشونت آمیز و غیر انسانی با سرخ پوستان دارد و امروز جمعیت بسیار کمی  ازآنان باقی مانده اند که در این قاره، زندگی می کنند.

سیاه پوستان: سیاه پوستان آمریکایی در واقع فرزندان و نوادگان بردگان آفریقایی های اند که در دوران استعمار توسط اروپاییان به اجبار برای کار در مزارع کشاورزی و معادن به این قاره آورده شده اند. سیاه پوستان، سال ها علیه سیاست های تبعیض نژادی در آمریکا مبارزه کردند تا بتوانند حقوق برابر با سفید پوستان به دست بیاورند و موفق شوند قوانین ظالمانه را تغییر دهند.

سفید پوستان: سفید پوستان اروپایی، قاره آمریکا را کشف کردند و پس از آن، طی سال های طولانی مهاجرت های گسترده ای از اروپا به این قاره، صورت گرفت.

دورگه ها: قاره آمریکا همواره قاره ای مهاجر پذیر بوده است. بنابراین عده زیادی از مردم این قاره، دورگه اند و از اختلاط نژاد ها و ملیت های گوناگون به وجود آمده اند. زبان قالب مردم در آمریکای شمالی انگلیسی است.

( مانند دو کشور کانادا و ایالات متحده امریکا) و به سبب مهاجرت انگلیسی ها به این بخش، فرهنگ آنگلوساکسون غلیه دارد.

درآمریکای مرکزی و جنوبی به سب مهاجرت اسپانیایی ها و پرتغالی ها، زبان های اسپانیولی و پرتغالی غلبه دارد و چون ریشه این دو زبان لاتین است به آمریکای مرکزی و جنوبی، آمریکای لاتین هم گفته می شود.

 

هرگونه کپی برداری از این متن بدون ذکر منبع( مجله اینترنتی خورشید زندگی -بنیامین یوسفیkhorshidlife.ir) از نظر مالکیت معنوی و قانونی مجاز نیست.