6 گام کلیدی در خریدن کالا و خدمات

مهم نیست که شما چه کالایی را می خرید؛ اما اگر شش گام زیر را در خریدن کالا و خدمات رعایت کنید، پشیمان نخواهید شد :

1- تصمیم بگیرید: عده ای در خرید کالا مردد اند، گاه آنقدر فروشنده را اذیت می کنند که فریاد فروشنده در می آید. آنها وقت زیادی را از فروشنده می گیرند، اما چیزی نمی خرند. ما حق نداریم که وقت زیادی را از یک فروشنده بگیریم.

2- مراکز خرید را شناسایی کنید: مغازه ها، فروشگاه ها یا مراکز خدماتی را از قبل شناسایی کنید و درباره آنها پرس و جو کنید. امروزه در شهر های بزرگ برخی فروشگاه ها یا خیابان ها در داشتن کالاهای خاصی شهرت دارند.

3- اطلاعات لازم را درباره کالا یا خدمات مورد نیاز جمع آوری کنید: آیا این کالا، نیاز شما را برآورده می کند؟ نظر دیگران درباره این نوع کالاها چیست؟ آیا این مرکز خرید کارش خوب است؟

4- جنس خوب را انتخاب کنید و از افراد مطمئن خرید کنید: جمع آوری اطلاعات درباره کالا یا انصاف فروشنده و کیفیت کار به شما کمک میکند تا تصمیم عاقلانه تری بگیرید.

5- برنامه خرید را به اجرا بگذارید: از خود سوال کنید که آیا پول کافی برای خرید دارم؟ آیا نیاز هست با افراد دیگری مشورت کنم؟ آیا باید خرید خود را به عقب بیندازم؟

6- خرید خود را ارزیابی کنید: از خود سوال کنید که آیا من از پول خودم درست استفاده کرده ام؟ آیا از خرید خود راضی ام؟ آیا در خرید عجله به خرج دادم؟ اگر احساس کردید که خرید کالای مورد نظر، کاملا شما را راضی نکرده است، از تجربه بدست آمده برای خرید کالا های بعدی استفاده کنید.

 

  هرگونه کپی برداری از این متن بدون ذکر منبع( مجله اینترنتی خورشید زندگی -بنیامین یوسفیkhorshidlife.ir) از نظر مالکیت معنوی و قانونی مجاز نیست.