هیچ میدونستی که ......

 

هیچ میدونستی که درصد گاز کربن دی اکسید در هوای پاک برابر0/03 درصد است.

 

هیچ میدونستی که هنگام تخلیه بنزین در جایگاه ها و پر کردن باک خودرو ها روزانه بیش از 40 میلیون لیتر بخار بنزین وارد هوای تهران میشود. به همین دلیل استعمال دخانیات و استفاده از تلفن همراه اکیدا ممنوع است.

برای خواندن ادامه این مطلب بر روی فلش قرمز در سمت بالای مطلب کلیک کنید.

هیچ میدونستی که خستگی زودرس، خواب آلودگی و کمبود انرژی می تواند از علائم کم کاری تیروئید باشد. همچنین خستگی، اختلال در خواب، کاهش وزن و عرق کردن زیاد می تواند از علائم پرکاری تیروئید باشد.

 

هیچ میدونستی که باتری ها بسته به نوع کاربردشان در ولتاژ های مختلفی ساخته می شوند. ولتاژ باتری خودرو های سواری 12V، باتری تلفن همراه 3/7V، باتری کامیون 24V و باتری سمعک 1/45V است.

 

هیچ میدونستی که بزرگ ترین معدن فیروزه جهان در شهر فیروزه از توابع شهرستان نیشابور واقع شده است.

 

هیچ میدونستی که آهن به طور خالص در طبیعت یافت نمی شود و همیشه به صورت آهن اکسید است، ولی سنگ های آسمانی که به زمین برخورد کرده اند، دارای آهن خالص اند چون با اکسیژن در تماس نبوده اند.

 

هیچ میدونستی که ممکن است 100 میلیون سال طول بکشد تا متوجه تغییرات شکل کوه های سطح زمین شوید، مگر اینکه یک انفجار ناگهانی در کوه آتشفشان اتفاق بیفتد.

 

هیچ میدونستی که مواد مخدر ترکیبات شیمیایی خاصی اند که در انتقال پیام عصبی اختلال ایجاد میکنند و نظم بدن را به هم می ریزند، این مواد ضربان قلب را نامنظم میکنند، فشار خون را بالا می برند، گوارش را مختل میکنند و یا باعث خستگی، درد مفاصل و ماهیچه ها و بروز رفتار های غیر طبیعی می شود.

 

هیچ میدونستی که هنگام در رفتگی، استخوان از محل مفصل خارج شده. در پیچ خوردگی، مفصل در جهت خلاف خود  حرکت کرده است. در بیماری آرتروز غضروف یا سر استخوان در محل مفصل تخریب شده است.

 

هیچ میدونستی که کانی خادمیت در سال 1962 میلادی به افتخار نام نصراله خادم، بنیان گذار و رئیس وقت سازمان زمین شناسی کشور نام گذاری شده است.

 

هرگونه کپی برداری از این متن بدون ذکر منبع( مجله اینترنتی خورشید زندگی -بنیامین یوسفیkhorshidlife.blog.ir) از نظر مالکیت معنوی و قانونی مجاز نیست.