فواید نخ دندان

نخ دندان که به نظر یک تکه نخ ساده می اید می تواند از بیماری های مختلفی جلوگیری کند که شاید در ذهن شما هم نباشد. این نخ ها از بیماری قلبی تا عفونت های لثه را برطرف می کنند.

 محققان در جدیدترین آزمایشات خود به این نتیجه رسیده اند که استفاده از نخ دندان می تواند از سکته قلبی یا مغزی جلوگیری کند. با استفاده از نخ دندان همچنین می توانید بسیاری از بیماری های دستگاه گوارش را نیز از بین ببرید چرا که نبود جرم از خطر مریض شدن شما می کاهد.

  پزشکان توصیه می کنند تا از نخ دندان روزانه حداقل یک بار استفاده کنید چرا که گاهی اوقات دندان ها تمیز می شوند و مواد تازه با آلودگی بیشتری وارد دهان شما خواهند شد. این مواد تازه سم بیشتری تولید می کنند پس میزان از آلودگی لثه بیشتر  میشود.

 برای نخ دادن بهتر است از جنس های استاندارد استفاده کنید پس برندهای مختلف را از ذهنتان خارج کنید تا مبدا بیماری بیشتری در دهان شما ایجاد کنند. استفاده از نخ دندان های طعم دار نیز می توانند گزینه های خوبی برای خوش بو کردن دهان باشند.

  نخ دندان را باید خیلی ارام از سمت بالا به پایین میان دندان ها بکشید البته دقت کنید تا خیلی محکم این کار انجام ندهید. همچنین مراقب باشید لثه را زخم نکنید که خونریزی خواهد کرد. زمان کشیدن نخ دندان باید تقریبا میان 2 تا 4 دقیقه باشد.

منبع:مشرق نیوز