برترین کشور های جهان از نظر جذب توریست در سال 2015

 

می توان از برترین سایت های اعلام مکان های ایده آل گردشگری سایت معروف ادوایزر را معرفی نمود. این سایت هر سال اقدام به معرفی برترین مکان های گردشگری می کند. در سال ۲۰۱۵ این سایت اقدام به معرفی ۲۵ مقصد که از برترین مکانهای گردشگری نموده است که در ادامه به معرفی این مکان ها می پردازیم:

مراکش – مراکش

موقعیت این کشور در شمال غربی آفریقا می باشد و از سمت شمال به دریای مدیترانه و جبل الطارق می رسد این کشور دارای مناظر طبیعی زیبا و کوهستان های مجلل و کاخ های متنوع می باشد. این ویژگی های منحصر به فرد باعث شده است که جز ابتدای لیست ۲۵ مقصد برتر قرار بگیرد. از نقاط دیگر این کشور می توان به Kasbah of the Udayas، El Badi Palace، Jardin Majorelle اشاره کرد.

 برای خواندن ادامه این مطلب بر روی فلش قرمز در بالای صفحه کلیک کنید.


 

سیم ریپ، کامبوج

سواحلی زیبا در کشور کامبوج باعث جذب گردشگران زیادی در این منطقه می شود. ساختمان های استعماری و معابدی بسیار مشهور در این محل وجود دارد. از برترین جاذبه های گردش گری این کشور می توان Silver Pagoda، Bayon Temple، Angkor Wat برشمرد.
 

استانبول، ترکیه

این اسم را اکثر ایرانی ها شنیده اند و بسیاری از ایرانی ها به این مقصد به نام استامبول سالانه سفر می کنند. این مقصد به عنوان مقصدی تفریحی و بسیار مناسب جهت خرید گردشگران را به سمت خود می کشد. همچنین مساجدی زیبا در ترکیه از جمله سلطان احمد، ایاصوفیه و کاخ های متععد دیگری در این کشور وجود دارد.
 

هانوی، ویتنام

موقعیت جغرافیایی این کشور در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است و در آن معابد و کلیسا های فراوانی وجود دارد و همچنین مناظر طبیعی زیبایی همراه با غار های متعدد عاملی برای جذب گردشگران می باشد.
 

پراگ، جمهوری چک

به جرات می توان این شهر را مرکز هنر و موزه ی دنیا معرفی نمود. این شهر با داشتن انواع مقبره های مشهور تاریخی، ترکیبی از هنر و تاریخ را در دل خود زنده کرده است. قلعه های این شهر، یکی از زیباترین جاذبه های این شهر به شمار می روند.
 

لندن، انگلستان

این شهر که به عنوان پایتخت انگلستان نیز می باشد از شهر های بسیار زیبای اروپا نیر محسوب می شود. از طرفی از گرانترین شهر ها تلقی می شود. شهر لندن از نظر جاذبه های مختلف تاریخی تا تکنولوژی حاکم در آن در جایگاه ششم این سایت قرار گرفته است. می توان از نقاط مختلف و جذاب این شهر به موزه های مختلف آن مثل ویکتوریا، قصر باکینگهام ، بیگ بن ، برج لندن ، میدان ترافالگار و … اشاره نمود.
 

رم، ایتالیا

رم از نقاط اصیل و ماندگار کشور ایتالیا می باشد و از نظر تاریخی بسیار زیبا و جذاب است شاید رم را بتوان با بنای کولیزیوم در ذهن ماندگار نمود. بنایی که در بسیاری از فیلم ها به آن اشاره می شود و پله های اسپانیا از دیگر آثار و جاذبه های گردشگری در این شهر می باشد.
 

بوینس آیرس، آرژانتین

این شهر با تلاش های بسیار توانسته است خود را بین مقاصد پر بازدید قرار دهد و با رشد موفقیت خود به لیست های برتر راه یابد. همچنین از مناطق دیدنی دیگر این شهر می توان به میدان دمایو و گورستان رکلتا اشاره نمود.پاریس، فرانسه

برج ایفل ، موزه ی لور و … از مناطق دیدنی پاریس می باشد که شاید برخی را بر آن می دارد که این شهر را می بایست در صدر جدول مناطق پر بازدید قرار دهیم.
 

کیپ تاون سنترال، آفریقای جنوبی

بین مناطق مختلف آفریقا در تفکیک بندی آن آفریقای جنوبی جز پیشرفته ترین کشور های قاره ی آفریقا محسوب می شود. در این کشور شهری وجود دارد به نام کیپ تاون که خلاف انتظار از پر بازدید ترین مناطق دنیا به شمار می رود و تعداد زیادی گردشگران را سالانه به سمت خود می کشد. از مناطق و جاذبه های گردشگری زیبای این شهر می توان به باغ گیاه شناسی کرستنباخ، دماغه امید نیک و جزیره ی روبن اشاره نمود.
 

نیویورک، آمریکا

بدون شک این شهر که به شهر آسمان خراش ها معروف است یکی از زیبا ترین شهر های دنیا است. از دیدنی های این شهر می توان به مجسمه ی آزادی، میدان تایمز، پل بروکلین و میدان واشنگتن اشاره نمود.
 

زرمات، سوییس

این شهر به حدی زیباست که رتبه ۱۲ را به خود اختصاص داده است. اقامت در این شهر و رشته کوه های آلپ را اگر می خواهید تجربه کنید باید هزینه گزافی بپردازید.
 

بارسلون، اسپانیا

اولین چیزی که با شنیدن این اسم به یاد می آورید تیم فوتبال بارسلونا است. در حالی که این شهر یکی از بهترین نقاط اسپانیا و در بعد وسیع تر کل اروپا محسوب می شود. موزه های زیبایی مثل پوبله اسپانیول، موزه پیکاسو و یا جاذبه دیگری مثل چشمه ی سحرآمیز از جمله مکان های دیدنی این شهر هستند.
 

گورمه ، ترکیه

در منطقه ی کاپادوکایای ترکیه شهری قرار دارد که اخیرا به جاذبه های ترکیه افزوده شده و توانسته است رتبه ۱۴ ام این فهرست را به خاطر کوهستان هایش به خود اختصاص دهد.
 

اوبود، اندونزی

در جزیره Gianyar بالی یکی از پرجاذبه ترین مکان های گردشگری قاره آسیا قرار دارد که اوبود خوانده می شود. این منطقه در جنوبی ترین قسمت این جزیره قرار دارد که چون خود این جزیره از مراکز توریستی منحصر بفرد دنیا محسوب می شود رونق بیشتری را برای این منطقه به ارمغان آورده است.
 

کوسکو، پرو

پایتخت قدیمی اینکاها که در رشته کوه های آند قرار دارد کوسکو نام دارد. این شهر در زیبا ترین کشور آمریکای جنوبی یعنی پرو قرار دارد.
 

سنت پترزبورگ، روسیه

پرجمعیت ترین شهر روسیه بعد از مسکو که در شمال غربی ترین منطقه این کشور قرار دارد سن پترزبورگ می باشد. از جاذبه های این شهر می توان به موزه هرمیتاژ، کلیسای سنت آیزاک، کاخ کاترین و پترهف و انواع کلیسا ها و کاخ های زیبا اشاره نمود.
 

بانکوک، تایلند

مجموعه پادشاهی گرند پالاس، معبد وات پاراکائو، باغ رز و مزرعه تمساح ها از بانکوک تایلند شهری با جاذبه های فوق العاده ساخته است. این شهر که در منطقه استوایی جنوب شرق آسیا قرار دارد با داشتن معابدی زیبا و طبیعت های بکر جز مقاصد برتر توریستی به حساب می آید.
 

 

کاتماندو، نپال

اگر به دنبال هیجان، تفریح و کوهنوردی هستید حتما از نپال بازدید کنید و از خلوتی آن که بسیار چشمگیر است تعجب نکنید. در شهر کاتماندوی نپال شما می توانید ضمن مشاهده معابد مختلف و بناهای یادبود از مزایایی که گفتیم استفاده کنید.
 

آتن، یونان

سواحل این شهر بهترین های جهان هستند و نمونه بارز این سواحل، ساحل آپولو می باشد. ترکیبی از تاریخ، ساحل، آب و فرهنگ را در این شهر نظاره گر خواهید بود. از دیگر مکان های دیدنی این شهر آکروپولیس و میدان سینتاگما می باشد.
 

بوداپست، مجارستان

ترکیبی از هنر و موسیقی و تاریخ را در این شهر مشاهده کنید. حتما در این شهر به کاخ رویال بوداپست، ساختمان پارلمان و میدان قهرمانان سر بزنید.
 

کوینز تاون، نیوزیلند

برج اوتانک از مشهور ترین های این شهر است. سفر هوایی و هلیکوپتر بر فراز این شهر از این سفر برای شما خاطره ای شیرین بر جای می گذارد.
 

هنک کنگ، چین

در ساحل جنوب شرقی چین یکی از دو منطقه تقسیماتی ویژه یعنی هنگ کنگ قرار دارد. ۷۳۳۳ دلار درآمد سرانه هنگ کنگ از صنعت گردشگری خود به خوبی گویای همه چیز است. این شهر یکی از محبوب ترین شهر های دنیا از نظر توریست ها می باشد.
 

دبی، امارات

این شهر در دستور کار خود رسیدن به صدر این فهرست را می بیند. هم اکنون نیز این شهر یکی از مهمترین گذرگاه ها ی دنیا و حتی گردشگری محسوب می شود. انواع هتل های مختلف، بهترین آکواریوم ها و مراکز تفریحی دبی کار را برای پر بازدید تر شدن این شهر راحت نموده است.
 

سیدنی، در استرالیا

در فهرست بهترین مکان های زندگی در دنیا معمولا شهر های استرالیا در صدر قرار دارند که به این علت است که بیشتر شهرت خود را مدیون رفاه و آرامش خود در دنیا هستند. سواحل زیبا، پل معروف هاربر، پارک ملی و دیگر اماکن تفریحی نیز بر این محبوبیت افزوده است.
حالا می توانید به راحتی برای سفر نوروزی خود برنامه ریزی کنید و به سفر خارجی با توجه به مکان های مهم گردشگری ۲۰۱۵، بروید. این کشور ها و شهر ها بهترین مکان هایی بوده اند که امسال از طرف توریست ها در ۹ ماه اول ۲۰۱۵ مورد استقبال قرار گرفته اند. گفتنی است همین شهرها دارای بهترین امکانات و هتل ها و مراکز تفریحی نیز می باشند. پیش از تصمیم حتما در مورد شهر مورد نظر خود با یک آژانس مسافرتی مشورت کنید.

 

منبع :agencytravel.ir